Nissan Pathfinder v roce 1987 definoval novou éru dvoudveřových sportovních užitkových vozidel SUV, díky robustní konstrukci karoserie na rámu, výkonnému motoru V6 a odvážnému terénnímu stylu. Nyní tento legendární vůz znovu ožívá jako expediční RC model auta se špičkovým šasi Traxxas TRX-4, které je přímo stvořené pro náročný terén a překonávání překážek. Licencovaná karoserie s bezsponkovým uchycením zachovává velké množství originálních detailů, včetně parabol světel, přední masky s nárazníkem a zadního rámu s rezervní pneumatikou. To dělá TRX-4 Nissan Pathfinder nejen funkční model, ale i výstavní repliku, která vás ohromí.
Šasi TRX-4 obsahuje špičkovou techniku s vícebodovým realistickým zavěšením, portálovými nápravami, dálkově řízenými uzávěrkami diferenciálů a dálkově řízenou dvou-stupňovou převodovkou. Přepínat lze mezi jednotlivými jízdními režimy a k dispozici je rovněž funkce tempomatu. Model vyniká svou všestranností a off-roadovými schopnostmi, které Vás zavedou na nová místa a zažijete nová dobrodružství.
Model lze například dále vybavit funkčním navijákem, multifunkčním osvětlením a další širokou paletou dílů z příslušenství (prodává se samostatně). Právě špičková kvalita, široká paleta tunignových dílů a možnost postupného vylepšování dělá z modelu TRX-4 nejlepší expediční model na světě.
TRX-4 Pathfinder nastavuje nový standard pro úroveň zpracování a míru detailů. Klasický styl 80. let ožívá hranatými liniemi karoserie, vysoce lesklým lakem a spoustou detailů v měřítku jako například přední nárazník, maska chladiče, paraboly světel, zrcátka, stěrače, kliky a v neposlední řadě, zadní rám s maketou rezervní pneumatiky.
Nový systém uchycení karoserie pomocí zobáčků v podbězích kol zajišťuje rychlou a snadno výměnu baterie a vzhled karoserie neruší sponky. Demontáž karoserie provedete pouze zmáčknutím zobáčků a potáhnutím karoserie nahoru. Nasazení karoserie je ještě jednodušší, stačí ji jen nasadit na šasi.
Vysoký točivý moment pro zvládnutí nejprudších svahů i výkon pro maximální rychlost na rovinkách dodává stejnosměrný motor Titan 21T s regulátorem XL-5 HV. Elektroniku je možno napájet 7článkovým NiMH akumulátorem, nebo 2-3 článkovým LiPo akumulátorem. Při použití akumulátoru 3S LiPo 5000 mAh model nabízí až 2 hodiny provozu. (Akumulátor se prodává samostatně.)
Šasi TRX-4 používá portálové nápravy s nápravovou převodovkou. Nápravová převodovka zvyšuje světlou výšku, snižuje namáhání diferenciálů, převodovky, kardanových hřídelí a dále se snižuje torzní síla - model se méně naklání.
Model je vybaven dvoustupňovou převodovkou. Změna převodového stupně se ovládá červeným kolébkovým přepínačem na vysílači. Toto řešení dělá z podvozku TRX-4 velmi všestranný model, který dokáže jezdit pomalu i rychle - jak zrovna potřebujete.
Uzávěrky diferenciálů jsou nezávisle řízeny 2 servy. Síla ze serv je přenášena pomocí bowdenů do diferenciálů. Uzávěrky se řídí tří-polohovým přepínačem na vysílači a poskytují následující kombinace:
Šasi je postaveno ze dvou 1.5 mm ocelových profilů, které zabezpečují dostatečnou tuhost podvozku. Díky motoru umístěnému v přední části je zabezpečeno dostatečné zatížení předních kol, takže model bez problému zvládne jízdu i v prudkých svazích. Pro snížení údržby je spodní část šasi osazena kryty, které společně s blatníky zamezují nadměrnému vnikání nečistot do šasi modelu. Akumulátor je umístěn v ose šasi, takže je model přesně vyvážen a při jízdě se nenaklápí.
Úhel zatáčení předních kol 45° dodává modelu výjimečně malý poloměr otáčení a vysokou manévrovatelnost modelu, vhodnou pro jízdu v terénu, či při trialových jízdách přes překážky.
Skalní prahové lišty poskytují oporu karoserii a chrání ji proti poškození při jízdě v terénu a při překonávání překážek. Lišty jsou nastavitelné a přizpůsobí se různým šířkám karoserie.
Čtyři olejem plněné tlumiče GTS poskytují hladké tlumení a perfektní jízdní vlastnosti. Hliníková těla tlumičů jsou opatřena maticí, pro nastavení předpětí pružin. Maximální těsnost tlumiče kolem pístnice zajišťují speciální těsnící X-kroužky.
Třecí spojka chrání pohonné ústrojí při prudké akceleraci nebo před zastavením motoru v extrémních off-roadových podmínkách.
Ocelové kardanové klouby na středových hnacích hřídelích zajišťují plynulý a spolehlivý přenos výkon od převodovky k přední a zadní nápravě.
Silná ocelová táhla podvozku o průměru 5 mm jsou vybavena odolnými kulovými čepy, které se ani při náročném Trailu nezlomí.
Táhlo řízení a táhlo Panhard tyče jsou umístěny vysoko od země, čímž jsou tyto komponenty chráněny před poškozením a čelním nárazem. Toto řešení zároveň poskytuje vysoký nájezdový úhel a celkově lepší schopnosti lezení.
S nájezdovým úhlem 58,9° a výjezdovým úhlem 46,5° je model připraven překonávat téměř kolmé překážky a neztratí se ani v těch nejhlubších kolejích.
Portálové nápravy a velká kola pomáhají zvýšit světlou výšku pro výbornou průchodnost terénem. Středová světlá výška je ještě umocněna vysoko položenou převodovkou a z ní šikmo vedoucími hnacími hřídelemi.
Podběhy kol jsou instalovány přímo na podvozku, zabraňují pronikání nečistot do modelu a dodávají robustní autentický vzhled.
Hlavní přihrádka na delší i kratší akumulátory je vybavena systémem pro snadné a rychlé zajištění pomocí přepážky a západky. Otočením přepážky nastavíte různou výšku LiPo nebo NiMH akumulátory. Sekundární přihrádka nad přední nápravou je určena pro menší akumulátor, v případě, že budete chtít dosáhnout maximální trakce při stoupání.
Pneumatiky Canyon Trail z extra měkké směsi S1 pro vysokou trakci jsou nalepeny na černých paprskových kolech 1.9". Unašeč kol je šestihran 12 mm.
Na modelu je použita řada patentovaných řešení, které snižují riziko vniknutí vody k elektronice, jako například těsnění krabičky serva, či epoxidem zalitá elektronika regulátoru. To Vám dává svobodu vyrazit na projížďku bez ohledu na počasí.
Řízení modelu zajišťuje digitální servo Traxxas 2075X high-torque, s momentem 9 kg.cm. Servo je vybaveno dvěma kuličkovými ložisky na hřídeli tisícihranu a kovovými převody pro maximální odolnost. Voděodolná* konstrukce.
Model je vybaven celkem třemi voděodolnými* mikro servy 2065 s momentem 2.5 kg.cm. Dvě serva nezávisle ovládají uzávěrky předního a zadního diferenciálu. Třetí servo pak zajišťuje řazení dvoustupňové převodovky.
Model pohání stejnosměrný motor Titan 21T 550. Motor poskytuje hladký chod již od nízkých otáček. Pro lepší chlazení je v motoru integrována vrtulka vhánějící vzduch k rotoru.
Srdcem modelu Traxxas je stejnosměrný elektronický regulátor XL-5 HV. Regulátor je určen pro napájení 2-článkovým, nebo 3-článkovým LiPo akumulátorem. Model lze rovněž napájet i 6-7-článkovými NiMH akumulátory. Jednoduchá volba jízdních režimů a dalšího nastavení, pomocí tlačítka EZ-SET. Indikace stavu regulátoru LED diodou. LVD ochrana proti podvybití LiPo akumulátoru. Tepelná ochrana. Vodě-odolná* konstrukce.
Regulátor Traxxas XL-5 HV podporuje 5 jízdních režimů:
Čtyř-kanálový vysílač je kromě přesného a spolehlivého řízení, vybavena také slotem pro umístění Bluetooth modulu (prodává se samostatně). Bluetooth modul umožní spojit RC model s přehlednou grafickou aplikací Traxxas Link, kterou si bezplatně naistalujete do Smartphonu.
Aplikace Traxxas Link pro zařízení od Apple je k dispozici zdarma na AppStore, aplikace pro zařízení Google Android je zdarma na stránkách GooglePlay.
Traxxas Link App je výkonná aplikace, která Vám dává naprostou kontrolu nad provozem a laděním RC modelu Traxxas s ohromující vizualizací a absolutní přesností nastavení. Traxxas Link umí zobrazit telemetrická data, která poskytuje model v reálném čase, například rychlost, otáčky, teplotu, napětí baterie a náklon modelu. Nastavení RC modelů můžete sdílet, můžete si vytvořit libovolný počet profilů pro konkrétní trať nebo uživatele, např. děti. Vše v aplikaci s brilantní grafikou, která je samozřejmostí od Traxxasu.
Možnosti telemetrie se liší dle jednotlivých modelů. Pro získání telemetrických dat může být nutné instalovat telemetrická čidla. Kompatibilní díly telemetrie s tímto modelem naleznete v sekci "Příslušenství - Telemetrie". Více informací o instalaci telemetrie zde.
Pomocí bezdrátového Bluetooth modulu (prodává se samostatně) a aplikace Traxxas link app, je možné sledovat náklon modelu na vašem telefonu. Pro zobrazení další telemetrie (napětí baterie, otáčky, teplota) je nutná montáž telemetrických čidel.
Vysílač TQi u modelů TRX-4/6 umožňuje dálkově uzavírat přední a zadní uzávěrku diferenciálu pomocí třípolohové přepínače. Změnu mezi prvním a druhým převodovým stupněm provedete pomocí kolébkového přepínače. Navíc je obsažena funkce tempomatu a pokud při jízdě zmáčknete tlačítko SET na vysílači, model bude udržovat aktuální rychlost, aniž byste museli držet plyn. Navíc lze rychlost při aktivovaném tempomatu jemně doladit pomocí otočného multifunkčního přepínače.
RC přijímač Traxxas TQi 5 kan. TSM s telemetrií pro vysílače Traxxas TQi. Jednoduchá obsluha, párování pomocí tlačítka. Indikace stavu LED diodou. V přijímači jsou integrovány 3-osé MEMS senzory pro učení polohy přijímače.
5-ti kanálový přijímač je také vybaven dvěma konektory pro zapojení telemetrických čidel RPM (otáčky) a V/T (napětí / teplota).
Dále lze k 4-pinovém konektoru připojit rozšiřující modul telemetrie, do kterého můžete zapojit až další 6 čidel, včetně velmi přesného GPS senzoru rychlosti.
* Informace o specifikaci voděodolnosti naleznete v návodu k použití. Tipy a triky na provoz v mokrém prostředí naleznete v blogu.
Obsahem balení je kompletně sestavený RC model auta Traxxas TRX-4 Nissan Pathfinder 1988 s nainstalovanými komponenty: stejnosměrný regulátor XL5 HV, stejnosměrný motor Titan 550 21T 14V, servo 2075X high-torque MG voděodolné, 3x servo 2065, přijímač TQi 5 kan. TSM, telemetrie. Vysílač TQi 4 kan. BlueTooth Ready. Příslušenství: klíč imbus (1.5, 2, 2.5 mm), křížový klíč na kola. Návod CZ a manuál EN, DE, FR, SP.