Stavebnice neplovoucího modelu lodi Vanguard Models HM Brig Harpy 1796 1:64. Obsaženo je velké množství detailů vč. zpracované spodní paluby. V balení jsou díly pro stavbu - laserem řezané díly, lišty, fotolepy, lanoví, 3D tištěné díly, a další. Stavební výkresy a návod. Předlohou je válečná šalupa Královského námořnictva.
HM Brig Harpy byla brigádní šalupa třídy Diligence Královského námořnictva, spuštěná na vodu v roce 1796 a prodaná v roce 1817. Byla nejdéle sloužící lodí své třídy a také lodí s nejdelší ujetou vzdáleností. Sloužila v bitvě u Kodaně i v britské invazi na Jávu, zúčastnila se několika akcí, z nichž jedna vynesla její posádce medaili za generální službu v námořnictvu.
Během revolučních válek ve Francii byla loď HMS Harpy pod velením velitele Henryho Bazelyho velmi aktivní. Účastnila se mnoha misí a zajetí, včetně znovuzískání britských plavidel od francouzských korzárů a zajetí několika nepřátelských lodí u francouzského pobřeží. Harpy rovněž spolupracovala na významné, ale nepříliš úspěšné výpravě na Ostende a zúčastnila se i významné námořní bitvy u Kodaně v roce 1801, kde však neutrpěla žádné ztráty.
V napoleonských válkách pokračovala Harpy v hlídkování v Severním moři a podílela se na mnoha operacích proti francouzským a holandským konvojům. V roce 1809 se účastnila neúspěšné expedice na Walcheren, později dopravila vojáky do Lisabonu a odplula k Mysu Dobré naděje. Zde se zúčastnila britské invaze na Jávu, kde její důstojník Henry Cavendish Hore utrpěl zranění. Harpy také zajala několik amerických lodí během válek s USA, mimo jiné loď Rose, převážející cenný náklad.
V pozdní fázi své služby se Harpy zapojila do potírání obchodu s otroky u pobřeží Afriky a Indického oceánu. Pod velením různých důstojníků, včetně George Tylera a Williama Lamberta, úspěšně zachytila několik lodí přepravujících otroky, jako např. Jeune Victor. V roce 1817 byla Harpy po více než 20 letech aktivní služby prodána civilistovi za 710 liber a její vojenská kariéra tím skončila.
Stylová krabice s fotografií hotového modelu je pečlivě, vkusně graficky vyvedena a obsahuje název a měřítko modelu.
Po otevření víka krabice naleznete obsáhlou sadu dřevěných dílů modelu z překližky, sadu lišt, mosazné fotolepy, lanoví, obrázkový návod.
Set obsahuje bohatou kompletní sadu výkresové dokumentace modelu v měřítku s obrázky jednotlivých detailů. V přehledném obrazovém manuálu jsou nakresleny montážní sestavy, jejich kompletace a to včetně stěžňů a ráhen a způsob vázání lanoví. Postup stavby rámcově upravuje logické sestavení jednotlivých komponentů.
Společnost Vanguard Models založil známý konstruktér lodních modelů Chris Watton, který se u Amati zasloužil o poslední konstrukce modelů lodí, zejména v sérii Victory Models. Nyní, jako samostatný výrobce důsledně realizuje svou ambici o co nejlepší věrnost originálu a nejvyšší kvalitu materiálu. Nekompromisně zavedl zejména výrobu dílů z ušlechtilého dřeva s laserovým gravírováním a je pro něj také důležité vyrobit dokonalé konstrukční návody se stovkami barevných fotografií tak, aby modely byly potěšením ze stavby i pro nezkušené modeláře. Vysoká kvalita materiálu a promyšlená konstrukce rozhodně to stojí za to.
Modely maket lodí pro pokročilé vyžadují předchozí zkušenosti se stavbou modelů a zvládnuté techniky jednotlivých technologických kroků, jako je lepení, ohýbání, barvení, šití plachet, apod. Je nutné se orientovat ve výkresové dokumentaci, jednotlivé kroky a i celý postup si rozvrhnout. Případné detaily je je nutné si nastudovat a je potřeba počítat s tím, že stavba vyžaduje určitou míru kreativity a samostatnosti, protože návod se nemusí zabývat výrobou každého detailu.
Modely jsou obsáhlé a detailní, jejich dokončení trvá dlouho dobu a vyžaduje spoustu dokončovací prací na dílech.
Laserem vyřezané díly z hruškového dřeva, překližky a MDF, dvojitá obšívka trupu z lípy a hruškového dřeva, měděná obšívka pod čarou ponoru součástí stavebnice, ořechové kladky v měřítku, laserem gravírovaná paluba s naznačenými spárami a imitací dřevěných kolíků, 3 archy leptané mosazi, stěžně, kladky, oka, napínáky a lanoví, doplňky ze dřeva a 3D tištěné části z pryskyřice, barevný anglický návod s fotografiemi, 16 výkresových listů v měřítku 1:1 na arších formátu A1.
Stavebnice obsahuje také detailně zpracované podpalubí s platformami, kamny a kajutami. Příčné nosníky paluby jsou z hruškového dřeva a přesně odpovídají měřítku i rozteči, takže je možné model sestavit buď s odkrytým pohledem do podpalubí, nebo s kompletně zakrytou horní palubou.